Ads 468x60px

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Τραπεζικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου ή αλλιώς...e-banking!

Σχεδόν όλες οι συναλλαγές, που μπορούν να γίνουν, στα γκισέ μιας τράπεζας, μπορούν να πραγματοποιηθούν και μέσω διαδικτύου. Μέσω του διαδικτύου μπορούμε να...

  • Ανοίξουμε ή να κλείσουμε έναν τραπεζικό λογαριασμό.
  • Καταθέσουμε χρήματα, σε έναν τραπεζικό λογαριασμό.
  • Κάνουμε ανάληψη χρημάτων, από έναν τραπεζικό λογαριασμό.
  • Κάνουμε μεταφορά, από έναν τραπεζικό λογαριασμό, σε έναν άλλο.
  • Πληρώσουμε λογαριασμούς.
  • Στείλουμε χρήματα, σε λογαριασμό άλλου δικαιούχου.
  • Ζητήσουμε πληροφορίες, για διάφορες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
  • Ζητήσουμε έκδοση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.
  • Κάνουμε μεταφορά χρημάτων, από πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, σε άλλους λογαριασμούς ή κάρτες.
  • Ζητήσουμε πληροφορίες, για ασφαλιστικά συμβόλαια.
Τα παραπάνω αποτελούν παραδείγματα κάποιων συναλλαγών, που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε, μέσω διαδικτύου. Εξαρτάται από την τράπεζά μας, αν μας παρέχει όλες αυτές τις δυνατότητες ή και ακόμα περισσότερες.
Υπάρχουν τράπεζες, που παρέχουν υπηρεσίες μέσω διαδικτύου (on-line) και έχουν και κανονικά καταστήματα, με γκισέ, για να κάνουμε συναλλαγές.

Πλεονεκτήματα internet banking
Δεν απαιτείται η φυσική παρουσία του πελάτη, στο κατάστημα της τράπεζας. Όλες οι συναλλαγές γίνονται, μέσω μιας ιστοσελίδας ή μέσω e-mail ή μέσω τηλεφώνου ή μέσω αλληλογραφίας. Έτσι, ο πελάτης δε χρειάζεται να υπολογίζει, αν το κατάστημα βρίσκεται, μακριά ή κοντά σε αυτόν, δε ξοδεύει χρόνο, για να περιμένει, στην ουρά ή για να πάει, στο κατάστημα.
Πριν υπογράψουμε, με κάποια τράπεζα, τη σύμβαση, για να μπορούμε να κάνουμε τραπεζικές συναλλαγές, μέσω διαδικτύου, πρέπει να μάθουμε:
  • Ποιες υπηρεσίες online παρέχει η τράπεζα, που μας ενδιαφέρει.
  • Τι κόστος έχει η κάθε συναλλαγή.
  • Πώς διασφαλίζεται η ασφάλεια των συναλλαγών.
  • Πώς γίνονται οι συναλλαγές.
  • Αν απαιτείται ευρυζωνική σύνδεση, στο διαδίκτυο ή όχι, για να κάνουμε τις συναλλαγές μας.
Ο τρόπος, που κάνουμε τις συναλλαγές μας, πρέπει να είναι φιλικός, προς το χρήστη, να μην απαιτεί δύσκολες και πολύπλοκες διαδικασίες. Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι ασφαλής. Όλες οι πληροφορίες, που δίνονται, για την ολοκλήρωση μιας συναλλαγής πρέπει να είναι ασφαλείς. Σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένες, σε επίδοξους «hackers». Μπορούμε, πλέον, να ανοίξουμε τραπεζικό λογαριασμό, σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρέπει όμως, να γνωρίζουμε ότι οι διαδικασίες μπορεί να διαφέρουν, από χώρα-μέλος, σε άλλη χώρα-μέλος. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι χρεώσεις, για διασυνοριακές συναλλαγές, σε ευρώ δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες από τις χρεώσεις για συναλλαγές εντός των εθνικών συνόρων.
Σε περίπτωση προβλημάτων, με διασυνοριακές χρεώσεις, μπορούμε να απευθυνθούμε στο Ευρωπαικό Κέντρο Καταναλωτή (www.synigoroskatanaloti.gr/index_ecc.html)

Συμβουλές για ασφαλείς online συναλλαγές
  • Διαβάζουμε προσεκτικά, τη σύμβαση, με την τράπεζα, πριν υπογράψουμε.
  • Φυλάσσουμε, σε ασφαλές σημείο, τους κωδικούς μας.
  • Μόλις παραλάβουμε τους κωδικούς μας, τους αλλάζουμε
  • Δε χρησιμοποιούμε κωδικούς, που μπορούν να μαντέψουν, εύκολα «τρίτοι». Δε χρησιμοποιούμε ημερομηνίες γέννησης, αριθμούς κυκλοφορίας αυτοκινήτου κ.λπ.
  • Μόλις τελειώσουμε τις συναλλαγές μας, αποσυνδεόμαστε αμέσως, από την ιστοσελίδα της τράπεζας.
  • Εάν συνδεθούμε, από κάποιο δημόσιο χώρο, προσέχουμε να μη μας παρακολουθεί κανένας και μάθει τους κωδικούς μας.
  • Δεν επιτρέπουμε, στον υπολογιστή μας να αποθηκεύσει τους κωδικούς μας, για επόμενη χρήση.
  • Δε δίνουμε, ποτέ, κωδικούς, σε ιστοσελίδες, που δεν αρχίζει η διεύθυνσή τους με «https».
  • Δε δίνουμε, ποτέ, κωδικούς σε ιστοσελίδες, που δεν παρουσιάζεται, στη μπάρα δίπλα στη διεύθυνση μια κλειδωμένη κλειδαριά.
  • Δεν απαντούμε, σε ηλεκτρονικά μηνύματα, που υποτίθεται ότι μας στέλνει η τράπεζά μας και μας ζητάει να επιβεβαιώσουμε τους κωδικούς μας. Καμία τράπεζα δε ζητάει κωδικούς, μέσω e-mail.
  • Πληκτρολογούμε εμείς τη διεύθυνση της τράπεζάς μας. Δεν εμπιστευόμαστε άλλες σελίδες, που μας οδηγούν (έχουν λινκ), στην ιστοσελίδα της τράπεζάς μας.
  • Δε δίνουμε τους κωδικούς μας, σε κανένα, ούτε ακόμα και σε υπαλλήλους τραπεζών.
  • Χρησιμοποιούμε καλά προγράμματα, για την προστασία του υπολογιστή μας, από ιούς. Τα περισσότερα τέτοια προγράμματα έχουν προστασία και κατά της υποκλοπής των στοιχείων μας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: 
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα παρατηρείται το φαινόμενο της μαζικής αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) τα οποία φαινομενικά στέλνονται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με παραλήπτες χρήστες του διαδικτύου, ανεξαρτήτως αν αυτοί είναι κάτοχοι υπηρεσιών Internet Banking. 

Ως παραδείγματα, τέτοιων μηνυμάτων, μπορούν να αναφερθούν τα εξής:
  • Ο χρήστης λαμβάνει ένα e-mail, το οποίο τον ενημερώνει, ότι έχει πρόβλημα με το λογαριασμό του, σε κάποιο οικονομικό ίδρυμα, π.χ. τράπεζα, και προτρέπεται να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του ιδρύματος, επιλέγοντας τον υπερσύνδεσμο (link) που βρίσκεται στο e-mail. Το link αυτό, παραπέμπει σε ιστοσελίδα, που ομοιάζει, με την αντίστοιχη του πιστωτικού ιδρύματος. Αφότου ο χρήστης πληκτρολογήσει τα προσωπικά του στοιχεία, username και password, αυτά πλέον, είναι στη διάθεση του αποστολέα των πλαστών μηνυμάτων.
  • Ο χρήστης λαμβάνει παραπλανητικό μήνυμα, το οποίο τον ενημερώνει, ότι ο λογαριασμός του βρίσκεται σε κίνδυνο και τον προτρέπει να γραφεί δωρεάν συνδρομητής, σε υπηρεσία προστασίας του λογαριασμού του.
  • Ο χρήστης λαμβάνει μήνυμα, το οποίο τον ενημερώνει, ότι υπάρχει αίτημα σε εξέλιξη, για τροποποίηση του λογαριασμού του και δια της επίσκεψης, σε συγκεκριμένο link, του ζητείται απατηλά, να απορρίψει την τροποποίηση αυτή.
  • Ο χρήστης λαμβάνει e-mail, το οποίο τον ενημερώνει, για την ύπαρξη νέων υπηρεσιών, που μπορούν να συνδεθούν με τον λογαριασμό του και τις οποίες, για προσεχές, σύντομο, χρονικό διάστημα, είναι σε θέση να απολάβει δωρεάν.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου