Ads 468x60px

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Εκατομμυριούχος...ετών 24!

Το όνομα του είναι Φρέιζερ Ντόχερτι. Μπορεί σε αρκετούς να μην λέει τίποτε, όμως, πρόκειται για έναν νεαρό σκοτσέζο 24 χρόνων, εκατομμυριούχο και… αυτοδημιούργητο!

Της Βίκυς Σαντοριναίου

Ο Φρέιζερ έβαλε μπρος στα σχέδια του να γίνει πλούσιος το 2002, σε ηλικία 14 χρόνων. Τότε ξεκίνησε να παρασκευάζει μαρμελάδες – ναι, μαρμελάδες – στην κουζίνα του σπιτιού του χρησιμοποιώντας τις παραδοσιακές συνταγές της γιαγιάς του. Οι γείτονες του στο Εδιμβούργο, αλλά και οι φίλοι της οικογένειας, στους  οποίους απευθύνθηκε για να τις πουλήσει τον στήριξαν. Και όχι άδικα, αφού δεν ήταν μόνο ο πιτσιρικάς που ήθελε να συμπληρώσει το χαρτζιλίκι του, αλλά έφτιαχνε και νόστιμες μαρμελάδες.


Από στόμα σε στόμα η φήμη του νεαρού άρχισε να απλώνεται και οι παραγγελίες να αυξάνονται. Οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες. Επειδή, μάλιστα, η κουζίνα του σπιτιού δεν αρκούσε πλέον, νοίκιαζε ένα εργοστάσιο παρασκευής τροφίμων με προσωπικό 200 ατόμων για κάποιες μέρες του μήνα.


Στα 16 του πια παράτησε το σχολείο, με τις ευλογίες φυσικά των γονιών του, για να ασχοληθεί αποκλειστικά με την επιχείρηση του. Ονόμασε τις μαρμελάδες του Superjam και άλλαξε λίγο τη συνταγή, χρησιμοποιώντας χυμούς φρούτων αντί για ζάχαρη και γλυκαντικά. Πρόκειται συγκεκριμένα για μαρμελάδα μη εσπεριδοειδών, η οποία, αντί της ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ουσιών, χρησιμοποιεί ως γλυκαντικό το χυμό σταφυλιού, με γεύσεις που βασίζονται στα λεγόμενα superfruits, δηλαδή φρούτων, τα οποία περιέχουν υψηλό ποσοστό αντιοξέων (antioxidants), βιταμινών και ινών (fibres) και συνδυάζουν με επιτυχία περισσότερες από μία γεύσεις, όπως ορισμένες κατηγορίες βατόμουρων.


Με τις πωλήσεις του να καλπάζουν, δεν άργησε να προσελκύσει το ενδιαφέρον της βρετανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Waitrose, που τον προσέγγισε για να βάλει τα προϊόντα του στα ράφια της. Η συμφωνία κλείστηκε και πολύ γρήγορα τα βαζάκια του Superjam πλημμύρισαν τα ράφια σε 184 καταστήματα της αλυσίδας, ανεβάζοντας τον νεαρό έφηβο στα ύψη.


Όντας αρκετά τολμηρός – στην ηλικία του, άλλωστε πώς να μην είναι κανείς τολμηρός; - δανείστηκε 5.000 λίρες από την τράπεζα, δηλαδή λιγότερο από 7.000 ευρώ εκείνη την εποχή, ώστε να μπορέσει να νοικιάζει το εργοστάσιο περισσότερες μέρες το μήνα και να καλύψει τις ανάγκες παραγωγής των προϊόντων του. Μάλιστα, ξανοίχτηκε περισσότερο παρασκευάζοντας τρία είδη μαρμελάδας: μύρτιλλο με βατόμουρο, ραβέντι με τζίντζερ και cranberry με raspberry.

Μετά την επιτυχία των πωλήσεων της Waitrose, πρόταση στον Ντόχερτι έκανε και η αλυσίδα Tesco, εξαπλώνοντας ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις των προϊόντων του, καθώς διαθέτει 300 καταστήματα σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και στην Ιρλανδία, ενώ πλέον τα Superjam διατίθενται και στις αλυσίδες Asda Wal-Mart στο Ηνωμένο Βασίλειο και Morrisons στην Ιρλανδία. Αυτή την περίοδο αναμένεται να εμφανιστούν και στα ράφια της Sainsbury, μίας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αποτέλεσμα ήταν το 2008 η εταιρεία του νεαρού σκοτσέζου να αγγίξει το ένα εκατομμύριο ευρώ σε πωλήσεις, διαθέτοντας κατά μέσο όρο 50.000 βαζάκια μαρμελάδας την ημέρα! Δηλαδή σε ένα χρόνο διπλασίασε τις πωλήσεις της, αφού το 2007 είχε φτάσει να εισπράξει μισό εκατομμύριο ευρώ. Το περιοδικό Forbes είχε αποτιμήσει την αξία της επιχείρησης του στα 1-2 εκατομμύρια ευρώ.


Διαθέτει το δικό του blog, πουλάει τα προϊόντα του και μέσω διαδικτύου, στη διεύθυνση www.superjam.co.uk, ενώ έχει επενδύσει και σε διάφορα φιλανθρωπικά έργα με σημαντικότερο το πρόγραμμα SuperJam Tea Parties, που απευθύνονται σε μοναχικούς ηλικιωμένους σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και μέχρι σήμερα έχει περιποιηθεί περισσότερους από 500 ανθρώπους.


Για την επιχειρηματική του επιτυχία του απονεμήθηκε το 2007 το βραβείο Global Student Entrepreneur of the Year, ένα διεθνές βραβείο για νεαρούς επιχειρηματίες, για το οποίο την ίδια χρονιά ήταν υποψήφιοι άλλοι 750 φοιτητές από όλο τον κόσμο! Είχε προηγηθεί το 2004 το βραβείο «Enterprising Young Brit». Οι μαρμελάδες Superjam έχουν εκτεθεί στο Εθνικό Μουσείο της Σκοτίας με το χαρακτηρισμό «iconic Scottish brand», ενώ το επιχειρηματικό του δαιμόνιο έχει επαινέσει και ο βρετανός πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν!


Τι λέει ο ίδιος για τον εαυτό του; «Δεν μπορώ να είμαι απορροφημένος με τα χρήματα, αλλά φτιάχνω μαρμελάδα γιατί είναι αυτό που μου αρέσει να κάνω», ενώ έχει και… συμβουλές για άλλους επίδοξους νεαρούς επιχειρηματίες: «Success is pretty sweet too.Να έχετε τη νοοτροπία της περιπέτειας και να απολαμβάνετε τη διαδρομή».

Πηγή: www.capital.gr 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου